Επρεπε να το περιμένουν. Τη μια μέσα στο καλοκαίρι, μετά την αποφυλάκιση του Δ.Λιγνάδη, τα θέατρα όλης της Ελλάδας έπαιζαν το έργο «Βιαστής ανηλίκων κυκλοφορεί ελεύθερος». Δεν είναι μόνο οι ηθοποιοί, είναι και οι χορευτές. Πήγε τον Ιούλιο η κ. Μενδώνη στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά αποχώρησε μαζί με υφυπουργό Ν. Γιατρομανωλάκη πριν από την έναρξη της παράστασης, για να αποφύγουν τις αποδοκιμασίες
Την τρίτη φορά, τον Αύγουστο, πήγε ο κ. Μηταράκης σε συναυλία στην εκλογική του περιφέρεια, τη Χίο, και του φώναζαν «stop pushbacks». Toν Οκτώβριο μαζεύτηκαν στη συναυλία του Lex 25.000 θεατές, όσους μαζεύει δηλαδή και ο ΠΑΟΚ, με συνθήματα και πανό υπέρ των απεργών του εργοστασίου της Μαλαματίνας και ένα άλλο με καταγγελία του βιασμού της 19χρονης κοπέλας από τους δύο αστυνομικούς στο ΑΤ Ομόνοιας.
Τους τραγουδιστές η κυβέρνηση τους είχε βάλει ήδη στο μάτι, τη Νατάσα Μποφίλιου επειδή έκανε αντιπολεμική συναυλία, τον Δημήτρη Μητσοτάκη γιατί «θέλει να αλλάξει όνομα και χώρα » και δεκάδες άλλους. Είχε προηγηθεί και αυτός ο Μιθριδάτης με τη «Συνταγματική εκτρόπα, χωρίς ντρόπα» ή με τo άλλο: «Ατομική ευθύνη λέει η αυτού εξοχότης, εκτός αν είσαι της κυβέρνας ή το αφεντικό της».
(Ο τελευταίος έγραψε μάλιστα πριν 5 μέρες στο twitter: «Οι γονείς μου! Απόφοιτοι Δραματικής Σχολής, αλλά και με άδεια εξάσκησης επαγγέλματος. Ναι υπήρχε αυτό το πιστοποιητικό, για να πατήσεις το πόδι σου στο σανίδι. Ε λοιπόν, θα πάω αύριο στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι και θα τους πω «Που ‘στε ρε απτυχείωτοι;!»)
Στην αρχή βγήκε το ελαφρύ πυροβολικό. «Πήγαν και άκουγαν αθλίους στίχους υποτιθέμενου καλλιτέχνη» , τα έβαλε ο Α.Πορτοσάλτε με τους θεατές του Lex. Δεν αρκούσαν τα πυρά και κάλεσαν το βαρύ, που τους πλάκωσε με τα δακρυγόνα. Όπως ανάλογα τιμώρησε όσους πήγαν το καλοκαίρι στη συναυλία του Θανάση Παπακωνσταντίνου.(αλήθεια τι έγινε με την ένορκη διοικητική εξέταση;)
Είχαν άλλωστε προηγηθεί και οι άγριες αποδοκιμασίες, σε πολιτιστική εκδήλωση, στο Κατράκειο θέατρο Νίκαιας. »Δυστυχώς για άλλη μια φορά, μία μαζική πολιτιστική εκδήλωση αμαυρώθηκε με το γνωστό υβριστικό σύνθημα κατά του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη», έγραφε φιλοκυβερνητικό site. «Eκατοντάδες νέοι τραγουδούν με ρυθμό το συγκεκριμένο υβριστικό σύνθημα, χωρίς να διαμαρτύρεται κανένας, προκειμένου να υπερασπίσει έναν από τους δημοφιλέστερους Έλληνες πρωθυπουργούς της μεταπολίτευσης, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις».
Αμάρτημα θανάσιμο, γιατί μπορεί τους αναλώσιμους υπουργούς να τους βρίζεις, να τους εξευτελίζεις με τις παρακολουθήσεις, αλλά, αν πρόκειται για τον ίδιο, ο Μωυσής δεν ξεχνάει ποτέ: όποιος τον πειράξει, θα τιμωρηθεί. Είναι κάτι σαν να πειράζεις τον Νονό.
Λένε πολλοί ότι η απόφαση για την υποβάθμιση των πτυχίων των καλλιτεχνών αποσκοπεί στην ενίσχυση των ιδιωτικών σχολών, που άρχισαν να διαφημίζουν την πραμάτεια τους πριν καν ψηφιστεί ο νόμος. Φυσικά οι άνθρωποι συνδυάζουν το τερπνόν μετά του ωφελίμου, καμιά ενίσχυση της προεκλογικής εκστρατείας με λεφτά κάτω από το τραπέζι. Αλλά η αιτία είναι βαθύτερη: η δεξιά αισθάνεται άβολα, δεν έχει σχέση με τον πολιτισμό.
Οι περισσότεροι υπουργοί έχουν να διαβάσουν βιβλίο, καμιά Πηνελόπη Δέλτα, από το δημοτικό. Τελευταία φορά που είδαν θέατρο ήταν σχολική παράσταση. Πέρυσι την Πρωτοχρονιά, ο δήμαρχος ανιψιός βρήκε μόνο τον Σάκη Ρουβά. Σε μία πρεμιέρα πήγε ο πρωθυπουργός με ελικόπτερο, κι ύστερα πιάσανε τον πρωταγωνιστή για βιασμούς ανηλίκων.
Στην πραγματικότητα δεν έχουν επαφές με καλλιτέχνες ή συγγραφείς. Έχουν βρει μερικούς μεταλλαγμένους , αλλά και αυτούς μόνο για λόγους εκλογικής σκοπιμότητας και βελτίωσης του προφίλ. Όπως έκανε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος επιχείρησε να εκμεταλλευτεί για μικροκομματικούς σκοπούς τη συνάντηση που είχε πριν τις εκλογές του 2019 με καλλιτέχνες, τους οποίους άφησε νηστικούς με την πανδημία.
Για αυτό έπρεπε να περιμένουν ότι κάποια στιγμή θα τους τη φέρει. Το ίδιο θα ήθελε να κάνει και με τους οπαδούς του Ολυμπιακού, που φώναζαν στο γήπεδο το γνωστό σύνθημα. Αλλά με αυτούς τα πράγματα είναι πιο δύσκολα.