Ο όρος «διαπλοκή» εφευρέθηκε επί διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ για να χαρακτηρίσει τις υπόγειες σχέσεις ανάμεσα στην πολιτικοοικονομική εξουσία και τον δημοσιογραφικό κόσμο, ο οποίος ξεπούλαγε την όποια δεοντολογία στο όνομα ενός παράνομου πλουτισμού, με αντάλλαγμα τη δικαιολόγηση κάθε πεπραγμένου των ισχυρών.
Σήμερα η «διαπλοκή» φαντάζει νηπιαγωγείο και παιδική χαρά μπροστά σε αυτό που το τωρινό καθεστώς της νεοδημοκρατικής διακυβέρνησης έχει εγκαθιδρύσει. Το χρήμα ρέει άφθονο μέσω νόμιμων, ημινόμιμων ή αδιαφανών καναλιών προς τα συστημικά ΜΜΕ, προκειμένου να «γρασάρει το ρουλεμάν», όπως λέμε στη δημοσιογραφική αργκό. Πότε είναι ο εξωραϊσμός της κυβερνητικής πολιτικής, πότε η προώθηση των κυβερνητικών fake news (που είναι περισσότερα από ποτέ), πότε είναι η φιλοτέχνηση του πρωθυπουργικού ή του συζυγικού προφίλ: από το στημένο «τι γκόμενος είσαι εσύ;» στο «κομψότατη η Μαρέβα». Λιβανωτοί και «σάλια» που δεν έχουμε ξαναδεί στον τόπο αυτό.
Χθες το ρουλεμάν έριξε λάσπη και στην ενοχλητική για το κυβερνητικό αφήγημα «Εφ.Συν.»: ο φέρων τη σαγιονάρα ταυτίστηκε (και η είδηση μεταδόθηκε σαν τη φωτιά στη Δαδιά) με τον διευθυντή της εφημερίδας μας. Και κάποιοι «δημοσιογράφοι» με υπονοούμενα έλεγαν «ξέρουμε ποιος είναι» και άλλα όμορφα. Μέχρι που ο άνθρωπος βγήκε και τους ξεμπρόστιασε, αποκαλύπτοντας ότι είναι μουσικός στη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και ότι είχε πάει στο Προεδρικό Μέγαρο ώρες πριν από την έναρξη της εκδήλωσης.
Η αλητεία, ο εξευτελισμός κάθε έννοιας δεοντολογίας, η ψευδολογία και η διαβολή δεν μπορεί να είναι δημοσιογραφία. Ας το πούμε ξεκάθαρα: είναι ένας βούρκος στον οποίο τσαλαβουτάνε σαν τα γουρούνια άπληστοι άρπαγες και κοινοί συκοφάντες.
Τάσος Τσακίρογλου / Eφημερίδα των Συντακτών