Σχεδόν στα περσινά επίπεδα παρέμεινε η κατάσταση στην ελληνική ραδιοφωνική αγορά. Όπως αναφέρει το Marketingweek.gr, που παραθέτει στοιχεία από έρευνα του Spot Monitor, από τον.. Ιανουάριο μέχρι τον Αύγουστο του 2021 ο διαφημιστικός χρόνος στους σταθμούς όλης της χώρας σημείωσε αύξηση κατά 0,73%. Ειδικότερα, η μεγαλύτερη άνοδος καταγράφηκε στα ραδιόφωνα της Θεσσαλονίκης, της τάξεως του 2,95%, και ακολούθησαν της Αθήνας με 2,21%. Ωστόσο οι ραδιοσταθμοί της περιφέρειας έχασαν διαφημιστικό χρόνο σε ποσοστό 0,53%.
Πανευρωπαϊκά, τώρα, όπως αναφέρει έρευνα της Statista, το ad spend προς το ραδιόφωνο κατέγραψε μικρή μείωση και ανήλθε σε περίπου 26,4 δισ. δολλάρια, το 2020, ωστόσο οι προοπτικές για τη φετινή χρονιά είναι θετικές. Σε επίπεδο απήχησης, η EBU αναφέρει ότι το 84% των Ευρωπαίων κατοίκων ακούει ραδιόφωνο τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα για πάνω από δύο ώρες, ενώ όσον αφορά στους νέους το εν λόγω ποσοστό διαμορφώνεται στο 79%.
«Το ραδιόφωνο ήταν και συνεχίζει να είναι η παρέα στο αυτοκίνητο, στη δουλειά, στο σπίτι. Επομένως, το διαφημιστικό μήνυμα δεν έρχεται άνωθεν από κάποια απρόσωπη πηγή, αλλά σαν «από στόμα σε στόμα», από τον ραδιοφωνικό παραγωγό και εκφωνητή που εμπιστεύεται και επιλέγει ο ακροατής. Ακόμα, σε αντίθεση με άλλα μέσα, το ραδιόφωνο έχει υπογραφή και κύρος. Αυτό ενισχύει τη δύναμη του διαφημιστικού μηνύματος. Όταν μάλιστα δοθεί το βάρος που αρμόζει στο ραδιοφωνικό μέρος μιας καμπάνιας, τότε τα brands αυξάνουν την πραγματική τους αξία. Υπάρχουν μελέτες (βλ. Radiocentre UK) που αποδεικνύουν αυτήν την αλήθεια», δήλωσε στο Marketingweek ο Κώστας Φωτόπουλος, αντιπρόεδρος της ΕΙΙΡΑ και γενικός διευθυντής του Δίεση 101.3 και του Δρόμου 89.8.
«Το ραδιόφωνο είναι το Μέσο που εμπιστεύονται περισσότερο εδώ και πολλά χρόνια οι καταναλωτές», σημειώνει η ίδια και προσθέτει: «Αναγνωρίζουν την “αλήθεια” του, είναι άμεσο και ιδιαίτερα φιλικό. Παράλληλα, συμπληρώνει εξαιρετικά οποιαδήποτε άλλη καμπάνια σε οποιοδήποτε άλλο Μέσο. Η δυνατότητα που δίνει για ουσιαστική αναφορά και περιγραφή ενός προϊόντος, χωρίς ιδιαίτερα μεγάλο κόστος, το καθιστά πολύ σημαντικό μέρος ενός media mix», δήλωσε από την πλευρά της η Δόμνικα Σκρέτα, Ηead of Μarketing, Communications & Digital Strategy του Antenna Music, που ελέγχει τον Ρυθμό 94.9 και τον Easy 97.2.
- από το e-tetradio