Την έντονη ανησυχία του εκφράζει το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ για τα φαινόμενα διαδικτυακού κανιβαλισμού, που όπως λέει, αντί να κρίνουν, διασύρουν δημοσιογράφους και απειλούν την ελεύθερη και ανεμπόδιστη άσκηση του δημοσιογραφικού λειτουργήματος. Σε ανακοίνωσή της η ΕΣΗΕΑ.. επισημαίνει:
Τα ανησυχητικά φαινόμενα εκδηλώθηκαν την περασμένη εβδομάδα σε βάρος της συνάδελφου Ιωάννας Μάνδρου, που υπηρετεί ένα δύσκολο και απαιτητικό ρεπορτάζ επί 35 χρόνια.
Σε πρόσφατη τηλεοπτική εκπομπή για τη δίκη της Χρυσής Αυγής η συνάδελφος δεν είχε πρόθεση- όπως και η ίδια επανειλημμένως τόνισε- να θίξει σε καμία των περιπτώσεων τη μητέρα του Παύλου Φύσσα. Αντίθετα, με τον δικό της τρόπο, την εκθείασε σ’ όλη τη διάρκεια του ρεπορτάζ της για τη δύναμη, το κουράγιο και τη μαχητικότητά της. Η κριτική ακόμη και η πιο αυστηρή είναι θεμιτή.
Οι δημοσιογράφοι, όπως κρίνουμε πρόσωπα και καταστάσεις, κρινόμαστε και εμείς από τους πολίτες. Άλλο όμως η κριτική, ακόμη και η πιο αυστηρή, κι άλλο ο διαδικτυακός κανιβαλισμός, που ευτελίζει τις ανθρώπινες αξίες, ενώ μερικές φορές θέτει σε κίνδυνο την πολυφωνία και την ελευθερία της έκφρασης, υπονομεύοντας μία από τις βασικές αρχές και προϋποθέσεις της δημοκρατικής διαδικασίας, όπως η έντονη αλλά γόνιμη αντιπαράθεση απόψεων και όχι η πολεμική χωρίς όρια και αρχές.
Τα ανησυχητικά φαινόμενα εκδηλώθηκαν την περασμένη εβδομάδα σε βάρος της συνάδελφου Ιωάννας Μάνδρου, που υπηρετεί ένα δύσκολο και απαιτητικό ρεπορτάζ επί 35 χρόνια.
Σε πρόσφατη τηλεοπτική εκπομπή για τη δίκη της Χρυσής Αυγής η συνάδελφος δεν είχε πρόθεση- όπως και η ίδια επανειλημμένως τόνισε- να θίξει σε καμία των περιπτώσεων τη μητέρα του Παύλου Φύσσα. Αντίθετα, με τον δικό της τρόπο, την εκθείασε σ’ όλη τη διάρκεια του ρεπορτάζ της για τη δύναμη, το κουράγιο και τη μαχητικότητά της. Η κριτική ακόμη και η πιο αυστηρή είναι θεμιτή.
Οι δημοσιογράφοι, όπως κρίνουμε πρόσωπα και καταστάσεις, κρινόμαστε και εμείς από τους πολίτες. Άλλο όμως η κριτική, ακόμη και η πιο αυστηρή, κι άλλο ο διαδικτυακός κανιβαλισμός, που ευτελίζει τις ανθρώπινες αξίες, ενώ μερικές φορές θέτει σε κίνδυνο την πολυφωνία και την ελευθερία της έκφρασης, υπονομεύοντας μία από τις βασικές αρχές και προϋποθέσεις της δημοκρατικής διαδικασίας, όπως η έντονη αλλά γόνιμη αντιπαράθεση απόψεων και όχι η πολεμική χωρίς όρια και αρχές.
Δ. Σούλτας: Θα ήταν ενδιαφέρον το Σωματείο μας να μας ενημερώσει...
O δημοσιογράφος Δημήτρης Σούλτας σχολιάζει στο facebook την ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ που ανησυχεί για τον διαδικτυακό διασυρμό δημοσιογράφων. Συγκεκριμένα ο Δ. Σούλτας γράφει:
Η ΕΣΗΕΑ εξέδωσε ανακοίνωση υποστήριξης της Ιωάννας Μάνδρου με την οποία μας πληροφορεί ότι η συνάδελφος με "τον δικό της τρόπο, την εκθείασε (τη Μάγδα Φύσσα) σ’ όλη τη διάρκεια του ρεπορτάζ της για τη δύναμη, το κουράγιο και τη μαχητικότητά της". Προσθέτει δε η ανακοίνωση ότι υπήρξε "διαδικτυακός κανιβαλισμός", που θέτει σε κίνδυνο "την πολυφωνία και την ελευθερία της έκφρασης".
Προφανώς το Σωματείο μπορεί να βγάλει ανακοίνωση στηρίζοντας οποιοδήποτε μέλος του, αλλά ας έχει υπόψη του ότι έχει και άλλα μέλη, τα οποία δεν είναι ηλίθια και είναι σε θέση, με τα λίγα Ελληνικά που γνωρίζουν, να καταλάβουν τι σημαίνει η φράση "συμπεριφορές που δεν τις περιμένεις απ' αυτά τα κοινωνικά στρώματα". Θα ήταν καλό επίσης να προτρέπει τα μέλη του όταν κάνουν κάποια χοντρή γκάφα να μάθουν να ζητούν συγγνώμη, αντί να κάνουν λόγο για fake news (όρο τον οποίον δεν έχουν κατανοήσει) και "αλητεία". Να ενημερώσουμε το Σωματείο ότι ουκ ολίγοι εξ ημών έχουμε "φάει ξύλο" στα κοινωνικά δίκτυα, έχουμε δεχθεί τόνους λάσπης, έχουμε λάβει υβριστικά μηνύματα, έχουμε δει κομματικά τρολ να πανηγυρίζουν επειδή μας έκοψαν το ρεύμα, αλλά το αντιμετωπίσαμε μόνοι μας.
Θα ήταν ενδιαφέρον επίσης το Σωματείο μας να μας ενημερώσει πότε εγκάλεσε ή παρέπεμψε στα Πειθαρχικά μέλη του που έκαναν ρατσιστικά κηρύγματα, που εξωράιζαν τους ναζιστές, που παραβίαζαν καθ' εκάστην τον κώδικα δεοντολογίας. Μην ψάχνετε. Καμία. Εδώ χρειάστηκαν χρόνια ολόκληρα για να διαγραφεί ο Χίος.
Γιατί ξέρετε είναι διαφορετικό να εμφανίζομαστε στην κοινωνία ότι προασπίζουμε αρχές και διαφορετικό να εμφανιζόμαστε ως συντεχνία, που κουκουλώνει αθλιότητες μελών της και ξυπνάει μια μέρα ανήσυχη για την ελευθερία του λόγου.