Μια σημαντική φυσιογνωμία του εγχώριας θεατρικής και κινηματογραφικής τέχνης, που έβαλε την ιδιαίτερη δημιουργική σφραγίδα της σε μεγάλες παραστάσεις και πασίγνωστες κινηματογραφικές ταινίες σπουδαίων σκηνοθετών, όπως ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Ζυλ Ντασσέν, ο Παντελής Βούλγαρης κ.ά., η βραβευμένη σκηνογράφος και ενδυματολόγος Ιουλία Σταυρίδου, έφυγε σήμερα από.. τη ζωή σε ηλικία 68 ετών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο θάνατός της προήλθε από επιπλοκές του κορωνοϊού.
Το όνομα της Ιουλίας Σταυρίδου βρισκόταν πίσω από την σκηνογραφία και την ενδυματολογία πασίγνωστων κινηματογραφικών παραγωγών. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν οι ταινίες «Το λιβάδι που δακρύζει» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Πέτρινα Χρόνια», «Η φανέλα με το Νο 9», «Ακροπόλ» και «Όλα είναι δρόμος» του Παντελή Βούλγαρη και πολλές ακόμη.
Πολύχρονη και σημαντική ήταν εξάλλου και η παρουσία της στο ελληνικό θέατρο. Συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τον Ζυλ Ντασσέν στην παράσταση «Ο θάνατος του εμποράκου», τον Βασίλη Παπαβασιλείου στα «Κλυταιμνήστρα», «Κληρονομιά», «Ο θρίαμβος του Έρωτα», «Κατά λάθος πρόβα» κ.ά. Παράλληλα, υπήρξε επί σειρά ετών συνεργάτης του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος βάζοντας ως βασική συντελεστής πολυάριθμων παραστάσεών του, όπως «Η Γυναίκα της Ζάκυ(ν)θος», «Η αυλή των θαυμάτων», «Ερωτόκριτος», «Αγγέλα», «Το φιντανάκι». Εντυπωσιακή, εξάλλου, είναι και η μόνιμη έκθεση κοστουμιών με τίτλο «Στα ίχνη του εφήμερου», που επιμελήθηκε το 2017 και φιλοξενείται στο φουαγιέ του Βασιλικού Θεάτρου.
Η τελευταία της δουλειά στο σινεμά ήταν τα σκηνικά για την ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» και τα κοστούμια για την «Ευτυχία» του Αγγελου Φραντζή για την οποία κέρδισε τον περασμένο Απρίλιο και το Βραβείο Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, το πιο πρόσφατο σε μια σειρά διακρίσεων που συνόδευσαν την μακροχρόνια πορεία της τόσο στον κινηματογράφο όσο και στο θέατρο.
Το όνομα της Ιουλίας Σταυρίδου βρισκόταν πίσω από την σκηνογραφία και την ενδυματολογία πασίγνωστων κινηματογραφικών παραγωγών. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν οι ταινίες «Το λιβάδι που δακρύζει» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Πέτρινα Χρόνια», «Η φανέλα με το Νο 9», «Ακροπόλ» και «Όλα είναι δρόμος» του Παντελή Βούλγαρη και πολλές ακόμη.
Πολύχρονη και σημαντική ήταν εξάλλου και η παρουσία της στο ελληνικό θέατρο. Συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τον Ζυλ Ντασσέν στην παράσταση «Ο θάνατος του εμποράκου», τον Βασίλη Παπαβασιλείου στα «Κλυταιμνήστρα», «Κληρονομιά», «Ο θρίαμβος του Έρωτα», «Κατά λάθος πρόβα» κ.ά. Παράλληλα, υπήρξε επί σειρά ετών συνεργάτης του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος βάζοντας ως βασική συντελεστής πολυάριθμων παραστάσεών του, όπως «Η Γυναίκα της Ζάκυ(ν)θος», «Η αυλή των θαυμάτων», «Ερωτόκριτος», «Αγγέλα», «Το φιντανάκι». Εντυπωσιακή, εξάλλου, είναι και η μόνιμη έκθεση κοστουμιών με τίτλο «Στα ίχνη του εφήμερου», που επιμελήθηκε το 2017 και φιλοξενείται στο φουαγιέ του Βασιλικού Θεάτρου.
Η τελευταία της δουλειά στο σινεμά ήταν τα σκηνικά για την ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» και τα κοστούμια για την «Ευτυχία» του Αγγελου Φραντζή για την οποία κέρδισε τον περασμένο Απρίλιο και το Βραβείο Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, το πιο πρόσφατο σε μια σειρά διακρίσεων που συνόδευσαν την μακροχρόνια πορεία της τόσο στον κινηματογράφο όσο και στο θέατρο.