To 1952 η «ντριμ τιμ» της ελληνικής ζωγραφικής είχε όνομα! Λεγόταν «Αρμός», μια κίνηση την οποία αποτελούσαν (κρατήστε την ανάσα σας…) οι Νίκος Χατζηκυριάκος – Γκίκας, Γιάννης Μόραλης, Γιάννης Τσαρούχης, Νίκος Νικολάου, Ευγένιος Σπαθάρης (ναι ο καραγκιοζοπαίχτης που ήταν εξαιρετικός ζωγράφος), Μίνως Αργυράκης, Νίκος..
Εγγονόπουλος, Παναγιώτης Τέτσης και άλλοι. Όλοι αυτοί αποφάσισαν να εκθέσουν τα έργα τους στο Ζάππειο, λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 1952. Ήταν μια έκθεση που θα αποτελούσε καλλιτεχνικό γεγονός. Μόνο που απασχόλησε και τα δικαστήρια. Μια εφημερίδα, η «Προοδευτική Αλλαγή» που εξέδιδε ο Νίκος Παπαπολίτης, από τους γνωστότερους υποστηρικτές του Νικολάου Πλαστήρα και σφόδρα αντι-δεξιός φιλοξένησε ένα κείμενο για την έκθεση της Μίνας Ζωγράφου – Μεραναίου. «Ατυχώς» η εικονογράφηση του θέματος ήταν τα τρία γυμνά του Γιάννη Μόραλη, από τις σημαντικότερες δημιουργίες του.
Μόνο που ο εισαγγελέας είχε διαφορετική γνώμη. Θεώρησε τα γυμνά πρόκληση της δημοσίας αιδούς και διέταξε τη δίωξη της εφημερίδας!
- διαβάστε τη συνέχεια και δείτε δημοσιεύματα της εποχής στο pasatempo.wordpress ΕΔΩ
Εγγονόπουλος, Παναγιώτης Τέτσης και άλλοι. Όλοι αυτοί αποφάσισαν να εκθέσουν τα έργα τους στο Ζάππειο, λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 1952. Ήταν μια έκθεση που θα αποτελούσε καλλιτεχνικό γεγονός. Μόνο που απασχόλησε και τα δικαστήρια. Μια εφημερίδα, η «Προοδευτική Αλλαγή» που εξέδιδε ο Νίκος Παπαπολίτης, από τους γνωστότερους υποστηρικτές του Νικολάου Πλαστήρα και σφόδρα αντι-δεξιός φιλοξένησε ένα κείμενο για την έκθεση της Μίνας Ζωγράφου – Μεραναίου. «Ατυχώς» η εικονογράφηση του θέματος ήταν τα τρία γυμνά του Γιάννη Μόραλη, από τις σημαντικότερες δημιουργίες του.
Μόνο που ο εισαγγελέας είχε διαφορετική γνώμη. Θεώρησε τα γυμνά πρόκληση της δημοσίας αιδούς και διέταξε τη δίωξη της εφημερίδας!
- διαβάστε τη συνέχεια και δείτε δημοσιεύματα της εποχής στο pasatempo.wordpress ΕΔΩ