Τριάντα εννέα χρόνια συνεχούς παρουσίας το «Μονόγραμμα» στη δημόσια τηλεόραση, έχει καταγράψει με μοναδικό τρόπο τα πρόσωπα που σηματοδότησαν με την παρουσία και το έργο τους την πνευματική, πολιτιστική και καλλιτεχνική πορεία του τόπου μας.
Μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί περίπου 380 πρόσωπα και θεωρούμε ως πολύ χαρακτηριστικό, στην αντίληψη της δημιουργίας.. της σειράς, το ευρύ φάσμα ειδικοτήτων των αυτοβιογραφουμένων, που καλύπτουν σχεδόν όλους τους επιστημονικούς, καλλιτεχνικούς και κοινωνικούς χώρους. Τη Δευτέρα 1η Ιουνίου 2020, στις 20:00, ο επονομαζόμενος «Μάγος της μπάλας», Κώστας Νεστορίδης, ο θρύλος των γηπέδων, ο παίκτης που έδωσε πνοή στο ελληνικό ποδόσφαιρο απογειώνοντάς το, αυτοβιογραφείται στο «Μονόγραμμα» ακμαίος και θαλερός ακόμα, περιγράφοντας τη συναρπαστική ζωή του!
Τότε που το ποδόσφαιρο ήταν αθλητισμός, τότε που δεν ήταν μόνο χρηματική συναλλαγή μεταξύ ΠΑΕ. Τότε που η φράση «αγωνίζομαι για τη φανέλα» είχε ουσία. Την εποχή εκείνη γεννήθηκε ο Κώστας Νεστορίδης, ο θρύλος των γηπέδων. Ο χαρισματικός σκόρερ που έγραψε ιστορία.
Γεννήθηκε στη Δράμα το 1930 από γονείς πρόσφυγες από τον Πόντο. Τα παιδικά του χρόνια βγαλμένα από ελληνική ασπρόμαυρη ταινία. Παράγκα με πλίθρες και πισσόχαρτο το σπίτι του στις παρυφές της πόλης. Ο πατέρας, παλιός αντάρτης στον Πόντο που σώθηκε χάρη στο κύρος και τα χρήματα του (γιατρού) παππού του, έμεινε άνεργος, η μάνα με περιστασιακές δουλειές… Ο μεγάλος αδελφός πήγε βοηθός τσαγκάρη, ο ίδιος έγινε λούστρος. Μικρό παιδί έπαιζε στις αλάνες με μια μπάλα φτιαγμένη από κάλτσες και κουρέλια. Οι γονείς του ήθελαν να μάθει γράμματα. Αλλά η καριέρα του στο σχολείο έληξε άδοξα, όταν σε μια… διένεξη κλώτσησε τη δασκάλα του!
Η μάνα του για να γίνει ποδοσφαιριστής ο γιος της είχε έναν όρο: να παίξει σε προσφυγική ομάδα. Ο Νεστορίδης τής το υποσχέθηκε και εν πολλοίς κράτησε τον λόγο του.
Ξεκίνησε το 1946 στην «Ελλάδα Μοσχάτου» σε επίσημο πρωτάθλημα, αγωνιζόμενος στο πρωτάθλημα της Γ΄ Κατηγορίας της ΕΠΣ Πειραιά.
Το 1948 έβγαλε δελτίο στον Πανιώνιο, όπου καθιερώθηκε, και το 1951 κλήθηκε στην Εθνική Ελλάδας.
Το 1955 πήγε στην ΑΕΚ, όπου έμεινε 10 χρόνια, φτάνοντας την καριέρα του στο απόγειό της!
Εκεί έγινε ο Νέστορας της ΑΕΚ, όπως τον αποκαλούσαν.
Το 1966 έφυγε για την Αυστραλία για να αγωνιστεί στον σύλλογο των Ελλήνων ομογενών «Ελλάς Μελβούρνης», τη σημερινή «South Melbourne FC». Κατέκτησε το πολιτειακό πρωτάθλημα και παράλληλα αναδείχθηκε πρώτος σκόρερ στη διοργάνωση. Η Ελλάδα όμως, τον τραβούσε κοντά της κι έτσι το 1967 επέστρεψε για λογαριασμό του «Βύζαντα Μεγάρων» που αγωνιζόταν στην Α΄ Εθνική, όπου και έκλεισε την καριέρα του.
Πρωταγωνιστής στο γήπεδο, αλλά και στην εξέδρα. Λατρεμένος των φιλάθλων. Ο τρόπος που σκόραρε, βάζοντας γκολ και με απευθείας κόρνερ, μάγευε τα πλήθη στην εξέδρα και τα έκανε να παραληρούν!
Κατέκτησε πέντε φορές τον τίτλο του Πρώτου Σκόρερ του Πρωταθλήματος. Φόρεσε τη φανέλα της Εθνικής Ελλάδας 17 φορές, δύο ως παίκτης του Πανιώνιου και δεκαπέντε ως παίκτης της ΑΕΚ. Επίσης, υπήρξε δύο φορές διεθνής με την Εθνική Ενόπλων το 1951.
Παραγωγός: Γιώργος Σγουράκης.
Σκηνοθεσία: Περικλής Κ. Ασπρούλιας.
Δημοσιογραφική επιμέλεια: Ιωάννα Κολοβού, Αντώνης Εμιρζάς.
Φωτογραφία: Μαίρη Γκόβα.
Ηχοληψία: Νίκος Παναγοηλιόπουλος.
Μοντάζ: Σταμάτης Μαργέτης. Διεύθυνση παραγωγής: Στέλιος Σγουράκης.
Μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί περίπου 380 πρόσωπα και θεωρούμε ως πολύ χαρακτηριστικό, στην αντίληψη της δημιουργίας.. της σειράς, το ευρύ φάσμα ειδικοτήτων των αυτοβιογραφουμένων, που καλύπτουν σχεδόν όλους τους επιστημονικούς, καλλιτεχνικούς και κοινωνικούς χώρους. Τη Δευτέρα 1η Ιουνίου 2020, στις 20:00, ο επονομαζόμενος «Μάγος της μπάλας», Κώστας Νεστορίδης, ο θρύλος των γηπέδων, ο παίκτης που έδωσε πνοή στο ελληνικό ποδόσφαιρο απογειώνοντάς το, αυτοβιογραφείται στο «Μονόγραμμα» ακμαίος και θαλερός ακόμα, περιγράφοντας τη συναρπαστική ζωή του!
Τότε που το ποδόσφαιρο ήταν αθλητισμός, τότε που δεν ήταν μόνο χρηματική συναλλαγή μεταξύ ΠΑΕ. Τότε που η φράση «αγωνίζομαι για τη φανέλα» είχε ουσία. Την εποχή εκείνη γεννήθηκε ο Κώστας Νεστορίδης, ο θρύλος των γηπέδων. Ο χαρισματικός σκόρερ που έγραψε ιστορία.
Γεννήθηκε στη Δράμα το 1930 από γονείς πρόσφυγες από τον Πόντο. Τα παιδικά του χρόνια βγαλμένα από ελληνική ασπρόμαυρη ταινία. Παράγκα με πλίθρες και πισσόχαρτο το σπίτι του στις παρυφές της πόλης. Ο πατέρας, παλιός αντάρτης στον Πόντο που σώθηκε χάρη στο κύρος και τα χρήματα του (γιατρού) παππού του, έμεινε άνεργος, η μάνα με περιστασιακές δουλειές… Ο μεγάλος αδελφός πήγε βοηθός τσαγκάρη, ο ίδιος έγινε λούστρος. Μικρό παιδί έπαιζε στις αλάνες με μια μπάλα φτιαγμένη από κάλτσες και κουρέλια. Οι γονείς του ήθελαν να μάθει γράμματα. Αλλά η καριέρα του στο σχολείο έληξε άδοξα, όταν σε μια… διένεξη κλώτσησε τη δασκάλα του!
Η μάνα του για να γίνει ποδοσφαιριστής ο γιος της είχε έναν όρο: να παίξει σε προσφυγική ομάδα. Ο Νεστορίδης τής το υποσχέθηκε και εν πολλοίς κράτησε τον λόγο του.
Ξεκίνησε το 1946 στην «Ελλάδα Μοσχάτου» σε επίσημο πρωτάθλημα, αγωνιζόμενος στο πρωτάθλημα της Γ΄ Κατηγορίας της ΕΠΣ Πειραιά.
Το 1948 έβγαλε δελτίο στον Πανιώνιο, όπου καθιερώθηκε, και το 1951 κλήθηκε στην Εθνική Ελλάδας.
Το 1955 πήγε στην ΑΕΚ, όπου έμεινε 10 χρόνια, φτάνοντας την καριέρα του στο απόγειό της!
Εκεί έγινε ο Νέστορας της ΑΕΚ, όπως τον αποκαλούσαν.
Το 1966 έφυγε για την Αυστραλία για να αγωνιστεί στον σύλλογο των Ελλήνων ομογενών «Ελλάς Μελβούρνης», τη σημερινή «South Melbourne FC». Κατέκτησε το πολιτειακό πρωτάθλημα και παράλληλα αναδείχθηκε πρώτος σκόρερ στη διοργάνωση. Η Ελλάδα όμως, τον τραβούσε κοντά της κι έτσι το 1967 επέστρεψε για λογαριασμό του «Βύζαντα Μεγάρων» που αγωνιζόταν στην Α΄ Εθνική, όπου και έκλεισε την καριέρα του.
Πρωταγωνιστής στο γήπεδο, αλλά και στην εξέδρα. Λατρεμένος των φιλάθλων. Ο τρόπος που σκόραρε, βάζοντας γκολ και με απευθείας κόρνερ, μάγευε τα πλήθη στην εξέδρα και τα έκανε να παραληρούν!
Κατέκτησε πέντε φορές τον τίτλο του Πρώτου Σκόρερ του Πρωταθλήματος. Φόρεσε τη φανέλα της Εθνικής Ελλάδας 17 φορές, δύο ως παίκτης του Πανιώνιου και δεκαπέντε ως παίκτης της ΑΕΚ. Επίσης, υπήρξε δύο φορές διεθνής με την Εθνική Ενόπλων το 1951.
Παραγωγός: Γιώργος Σγουράκης.
Σκηνοθεσία: Περικλής Κ. Ασπρούλιας.
Δημοσιογραφική επιμέλεια: Ιωάννα Κολοβού, Αντώνης Εμιρζάς.
Φωτογραφία: Μαίρη Γκόβα.
Ηχοληψία: Νίκος Παναγοηλιόπουλος.
Μοντάζ: Σταμάτης Μαργέτης. Διεύθυνση παραγωγής: Στέλιος Σγουράκης.