Το «La Casa de papel» βγήκε στην ισπανική τηλεόραση για πρώτη φορά το 2017. Τα νούμερα τηλεθέασης έπεφταν από επεισόδιο σε επεισόδιο κι όλοι ετοιμάζονταν να πάνε σπιτάκια τους αφού η πιθανότητα συνέχειας της σειράς φάνταζε ως το πλέον ευφάνταστο σενάριο. Όλα άλλαξαν όταν το Netflix αγόρασε τα δικαιώματα. Η τηλεθέαση στις υπόλοιπες χώρες χτύπησε κορυφή μετατρέποντας..
το σε «Money heist» ή «Τέλεια ληστεία» όπως παίχτηκε στην Ελλάδα σε μεγάλο σουξέ επηρεάζοντας όχι μόνο την ποπ κουλτούρα αλλά και ποδοσφαιρικά γεγονότα όπως το εντυπωσιακό κορεό που εμπνεύστηκε η Θύρα 7 στο παιχνίδι του Ολυμπιακού με την Μίλαν τον Δεκέμβριο του 2019, εκτενή αποσπάσματα του οποίου συναντάμε και στο ωριαίο ντοκιμαντέρ «La Casa de papel- The Phenomenon» που προβάλλεται επίσης στο Netflix.
Τι είναι όμως εκείνο που άγγιξε περισσότερο όλους τους υπόλοιπους λαούς και όχι τους ισπανούς; Μία ισχυρή πιθανότητα σχετίζεται με την βαθιά καχυποψία που έχουν οι ίβηρες απέναντι στις εγχώριες τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές. Μια άλλη αφορά στην μετατόπιση του κέντρου βάρους της σειράς καθώς από ένα απλό heist κόλπο μεταμορφώθηκε αργά αλλά σταθερά σε αριστερή πολιτική δήλωση κατά του καπιταλισμού και του κεντρικής εξουσίας. Οι ισπανοί χάνοντας σταδιακά το ενδιαφέρον τους για τη σειρά έχασαν την ευκαιρία να μπουν στο αντιεξουσιαστικό τριπάκι που βρήκαν οι υπόλοιποι λαοί -και μάλιστα εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης- το οποίο κορυφώθηκε με το «Bella Ciao», το τραγούδι των κομμουνιστών ιταλών παρτιζάνων κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου.
Όλα αυτά λοιπόν λειτούργησαν ιδανικά προς τέρψη όλων των θεατών που λάτρεψαν μια σειρά που τα είχε όλα: υψηλό επίπεδο παραγωγής, μια ευφυή ιδέα για την τέλεια ληστεία (οι υπερβολές στο σενάριο δεν φτάνουν για να της μειώσουν την αξία), καλοχτισμένους χαρακτήρες, πιασάρικους διαλόγους, συμβολισμό που όπως προαναφέραμε ξεπερνούσε τα περιορισμένα μεγέθη μιας τυπικής αστυνομικής σειράς. Αυτά για τους 2 πρώτους κύκλους (...)
ΥΓ. Θα πούμε την αμαρτία μας κι ας μας βρίσετε: πόσες ίδιες και απαράλλαχτες μούτες και γκριμάτσες θα δούμε ακόμη από την πιο -σέξι-πεθαίνεις- Τόκιο; Η αγαπητή κατά τα άλλα Ούρσουλα Κορμπέρο εδώ το παρακάνει αλλά προφανώς και η ευθύνη δεν είναι αποκλειστικά δική της.
- από κείμενο του Οδυσσέα Αλάμπρα στο documentonews (ολόκληρο ΕΔΩ -προσοχή σπόιλερ)
το σε «Money heist» ή «Τέλεια ληστεία» όπως παίχτηκε στην Ελλάδα σε μεγάλο σουξέ επηρεάζοντας όχι μόνο την ποπ κουλτούρα αλλά και ποδοσφαιρικά γεγονότα όπως το εντυπωσιακό κορεό που εμπνεύστηκε η Θύρα 7 στο παιχνίδι του Ολυμπιακού με την Μίλαν τον Δεκέμβριο του 2019, εκτενή αποσπάσματα του οποίου συναντάμε και στο ωριαίο ντοκιμαντέρ «La Casa de papel- The Phenomenon» που προβάλλεται επίσης στο Netflix.
Τι είναι όμως εκείνο που άγγιξε περισσότερο όλους τους υπόλοιπους λαούς και όχι τους ισπανούς; Μία ισχυρή πιθανότητα σχετίζεται με την βαθιά καχυποψία που έχουν οι ίβηρες απέναντι στις εγχώριες τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές. Μια άλλη αφορά στην μετατόπιση του κέντρου βάρους της σειράς καθώς από ένα απλό heist κόλπο μεταμορφώθηκε αργά αλλά σταθερά σε αριστερή πολιτική δήλωση κατά του καπιταλισμού και του κεντρικής εξουσίας. Οι ισπανοί χάνοντας σταδιακά το ενδιαφέρον τους για τη σειρά έχασαν την ευκαιρία να μπουν στο αντιεξουσιαστικό τριπάκι που βρήκαν οι υπόλοιποι λαοί -και μάλιστα εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης- το οποίο κορυφώθηκε με το «Bella Ciao», το τραγούδι των κομμουνιστών ιταλών παρτιζάνων κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου.
Όλα αυτά λοιπόν λειτούργησαν ιδανικά προς τέρψη όλων των θεατών που λάτρεψαν μια σειρά που τα είχε όλα: υψηλό επίπεδο παραγωγής, μια ευφυή ιδέα για την τέλεια ληστεία (οι υπερβολές στο σενάριο δεν φτάνουν για να της μειώσουν την αξία), καλοχτισμένους χαρακτήρες, πιασάρικους διαλόγους, συμβολισμό που όπως προαναφέραμε ξεπερνούσε τα περιορισμένα μεγέθη μιας τυπικής αστυνομικής σειράς. Αυτά για τους 2 πρώτους κύκλους (...)
ΥΓ. Θα πούμε την αμαρτία μας κι ας μας βρίσετε: πόσες ίδιες και απαράλλαχτες μούτες και γκριμάτσες θα δούμε ακόμη από την πιο -σέξι-πεθαίνεις- Τόκιο; Η αγαπητή κατά τα άλλα Ούρσουλα Κορμπέρο εδώ το παρακάνει αλλά προφανώς και η ευθύνη δεν είναι αποκλειστικά δική της.
- από κείμενο του Οδυσσέα Αλάμπρα στο documentonews (ολόκληρο ΕΔΩ -προσοχή σπόιλερ)