Του Ιλάν
Ότι είναι ο Jeff Beck της χώρας μας το λέω χωρίς δισταγμό. Πριν δύο χρόνια ήταν ένας "άγνωστος ήρωας" της ελληνικής μουσικής.
Σήμερα, δύο δίσκους μετά το "Cargo", με το "Other Side of My Soul" να παίζεται στα ραδιόφωνα όλου του κόσμου και το ενδιαφέρον γι' αυτόν τον καλλιτέχνη από την Αθήνα να εντείνεται και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού,..
ο Έλληνας κιθαρίστας και συνθέτης ακούγεται σε εκατοντάδες ραδιοφωνικούς σταθμούς σε Δύση και Ανατολή κι ας κάνει τη ζωή των εκφωνητών δύσκολη με το ανυπόφορο όνομά του!
Στις συμπληγάδες της εμπορικής μουσικής
Όλα ξεκίνησαν στα γκρουπ της γειτονιάς. Το σχολείο ήταν το μόνο που δεν τον ενδιέφερε και ο Χρήστος, με την κιθάρα του αγκαλιά έβγαζε το μεροκάματο με τον Λουκιανό, τον Ρακιντζή, τον Δάντη, τον Μπουλά, τον Γιοκαρίνη. Μέχρι που έφτασε η στιγμή που, στο δικό του στούντιο, ηχογραφούσε τις επιτυχίες γνωστών φωνών του ελληνικού λαϊκού και μη πενταγράμμου.
Από το 2013 άρχισε δειλά - δειλά να παρουσιάζει τις εμπειρίες του με τις δικές του μουσικές. Ιδιώματα κι ακούσματα μιας πορείας ανάμεσα στις συμπληγάδες μιας πολύ συχνά αδιάφορης εμπορικής μουσικής.
Ο καθρέφτης
Το "Mirror", άλμπουμ του περιείχε οκτώ ορχηστρικές συνθέσεις που έδιναν έμφαση στους funky ρυθμούς και στις jazz αρμονίες με τις bluesy απολήξεις. Οι, λίγοι στην αρχή, ακροατές του "καθρέφτη" αυτού είχαν την απορία: από πού μπορεί να πηγάζει το ταλέντο ενός ντόπιου μουσικού που μπορεί να συνθέτει τις jazz - rock εξάρσεις του με μια "catchy" μελωδία, που με την πρώτη ακρόαση μένει στο αυτί.
"Symmetry of Mind"
Το "Back Seat", single με δύο τραγούδια, ήταν το κλείσιμο του κύκλου του "Mirror" και το άνοιγμα ενός νέου. Του "Symmetry of Mind". Το ομότιτλο κομμάτι, με τον στίχο του να δίνει ένα έντονο συναισθηματικό στίγμα, σηματοδότησε το μήνυμα του δίσκου αυτού που περιείχε την αρχή της στροφής του Χρήστου Ταμπουρατζή και προς το τραγούδι.
Η Μαρκέλα Παναγιώτου ήταν ο καταλύτης με την εκφραστική φωνή της και το ιδιαίτερό της "ραπ" στη γλώσσα του... Astérix! Το τραγούδι αυτό άρχισε να ανεβαίνει στα ραδιόφωνα τα οποία μέχρι πριν λίγους μήνες τον απέφευγαν. Από απλή έλλειψη μουσικού ενστίκτου ή από άγνοια; Αναρωτιέμαι ακόμα.
Δύο χρόνια μετά, το "Cargo", άλμπουμ του Χρήστου Ταμπουρατζή με τις φωνές της Νάσιας Γκόφα και της Τζωρτζίνας Καραχάλιου, έκανε τον δημιουργό του να απορεί αν αυτός ήταν ο συνθέτης κομματιών σαν το "Love’s Got Me" με τη φωνή του Νεοϋορκέζου φίλου Bill Kalantzakos, που σύντομα βρέθηκε στην κορυφή του U.K. Top 6 και παιζόταν από τριάντα ραδιοφωνικές συχνότητες της Γηραιάς Αλβιώνας, από τη βόρεια Σκωτία ως το νότιο Ντόβερ και τα στενά της Μάγχης.
Μέχρι που ο ένας γνωστός παραγωγός του BBC, ο John Leech, παρά το ότι δυσκολεύτηκε να εκφέρει το "Κρίιστος Ταμ-μπουράτζιις" στον αέρα, εκθείαζε στους δύσκολους, πάντα καλά ενημερωμένους Βρετανούς -και όχι μόνο- ακροατές του τα πολλά χαρίσματα ενός άγνωστου καλλιτέχνη από τη φτωχή Ελλαδίτσα της κρίσης. Σε πλήρη αντίθεση, έναν χρόνο μετά, ο Paul Miller του BBC ήξερε να προφέρει καλά το όνομά του μεταδίδοντας το "The Other Side of My Soul".
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ, που παίζει με την "άλλη πλευρά" του. Τα τραγούδια του έγιναν σχεδόν αμέσως επιτυχίες και η αποδοχή του ήταν άμεση και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού (Αγγλία, Ολλανδία, Βέλγιο, ΗΠΑ, Καναδά κ.λπ.), φέρνοντάς το στις κορυφές των επιτυχιών πολλών ακόμα χωρών, σε πλήρη αντίθεση με κάποιους εγχώριους φωστήρες των μουσικών ερτζιανών που άφησαν τις κεραίες τους κατεβασμένες στην ακρόασή του.
Στην πρώτη μου ακρόαση -επί τεσσάρων τροχών- ξεχώρισα αμέσως το "Do it" με τη βέρα "black" φωνή της Vicky Bee που ξεχωρίζει και στο "Lock the Key", που βασίζεται στην ιδιαίτερα στέρεα στιχουργική ενός "παρείσακτου" της μουσικής. Ο απρόσμενος κύριος Bill Kalantzakos, στιχουργός όλων (πλην ενός) των τραγουδιών, διακρίνεται και σαν ένας ψυχωμένος ερμηνευτής τριών συνθέσεων του Ταμπουρατζή, που έχουν ήδη ανοδική πορεία στη λίστα των διεθνών επιτυχιών, φτάνοντας το Νο 1 του Jazz Juice Radio U.K. με το "Funk Ya", ενώ, στη συνέχεια των βραβεύσεων του Έλληνα μουσικού και συνθέτη στα Global Music Awards, το νέο άλμπουμ του τιμήθηκε με το Silver Medal για το 2019.
Συνεργασίες και συναυλίες
Θεωρώ απαραίτητο να αναφερθώ εδώ σε μια πλειάδα μουσικών που πήραν στις πλάτες τους το μουσικό όραμα του Χρήστου Ταμπουρατζή. Τους Δημήτρη Αντωνιάδη και Γιώργο Χατζή στα τύμπανα, Μπάμπη Μαρκουλή, Πόλυ Πελέλη και Χρήστο Κεχρή στο ηλεκτρικό μπάσο, τον δυναμικό Αλέκο Ρούπα στα πάσης φύσεως κρουστά, τους Γιώργο Μπερερή και Δημήτρη Κεραμιδάκη στα πλήκτρα και, στα πνευστά, τον Γιάννη Αρβανιτάκη με το τρομπόνι του, τον Αποστόλη Μαλλιά που παίζει κλαρινέτο και kaval και τον Φοίβο Μποζά στα σαξόφωνα, ενώ στα φωνητικά συνεισφέρουν η Μαριλένα Ταμπουρατζή και ο Κώστας Σέγγης. Κάποιοι από αυτούς τους εξαιρετικούς μουσικούς, ανάμεσα σε άλλες ευκαιρίες, θα συνοδεύουν τον Χρήστο Ταμπουρατζή στην επερχόμενη μίνι ευρωπαϊκή του περιοδεία και την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου μπροστά στο κοινό του The Zoo του Χαλανδρίου, που πρόσφατα τον αποθέωσε.
- από την εφημερίδα ΑΥΓΗ
Ότι είναι ο Jeff Beck της χώρας μας το λέω χωρίς δισταγμό. Πριν δύο χρόνια ήταν ένας "άγνωστος ήρωας" της ελληνικής μουσικής.
Σήμερα, δύο δίσκους μετά το "Cargo", με το "Other Side of My Soul" να παίζεται στα ραδιόφωνα όλου του κόσμου και το ενδιαφέρον γι' αυτόν τον καλλιτέχνη από την Αθήνα να εντείνεται και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού,..
ο Έλληνας κιθαρίστας και συνθέτης ακούγεται σε εκατοντάδες ραδιοφωνικούς σταθμούς σε Δύση και Ανατολή κι ας κάνει τη ζωή των εκφωνητών δύσκολη με το ανυπόφορο όνομά του!
Στις συμπληγάδες της εμπορικής μουσικής
Όλα ξεκίνησαν στα γκρουπ της γειτονιάς. Το σχολείο ήταν το μόνο που δεν τον ενδιέφερε και ο Χρήστος, με την κιθάρα του αγκαλιά έβγαζε το μεροκάματο με τον Λουκιανό, τον Ρακιντζή, τον Δάντη, τον Μπουλά, τον Γιοκαρίνη. Μέχρι που έφτασε η στιγμή που, στο δικό του στούντιο, ηχογραφούσε τις επιτυχίες γνωστών φωνών του ελληνικού λαϊκού και μη πενταγράμμου.
Από το 2013 άρχισε δειλά - δειλά να παρουσιάζει τις εμπειρίες του με τις δικές του μουσικές. Ιδιώματα κι ακούσματα μιας πορείας ανάμεσα στις συμπληγάδες μιας πολύ συχνά αδιάφορης εμπορικής μουσικής.
Ο καθρέφτης
Το "Mirror", άλμπουμ του περιείχε οκτώ ορχηστρικές συνθέσεις που έδιναν έμφαση στους funky ρυθμούς και στις jazz αρμονίες με τις bluesy απολήξεις. Οι, λίγοι στην αρχή, ακροατές του "καθρέφτη" αυτού είχαν την απορία: από πού μπορεί να πηγάζει το ταλέντο ενός ντόπιου μουσικού που μπορεί να συνθέτει τις jazz - rock εξάρσεις του με μια "catchy" μελωδία, που με την πρώτη ακρόαση μένει στο αυτί.
"Symmetry of Mind"
Το "Back Seat", single με δύο τραγούδια, ήταν το κλείσιμο του κύκλου του "Mirror" και το άνοιγμα ενός νέου. Του "Symmetry of Mind". Το ομότιτλο κομμάτι, με τον στίχο του να δίνει ένα έντονο συναισθηματικό στίγμα, σηματοδότησε το μήνυμα του δίσκου αυτού που περιείχε την αρχή της στροφής του Χρήστου Ταμπουρατζή και προς το τραγούδι.
Η Μαρκέλα Παναγιώτου ήταν ο καταλύτης με την εκφραστική φωνή της και το ιδιαίτερό της "ραπ" στη γλώσσα του... Astérix! Το τραγούδι αυτό άρχισε να ανεβαίνει στα ραδιόφωνα τα οποία μέχρι πριν λίγους μήνες τον απέφευγαν. Από απλή έλλειψη μουσικού ενστίκτου ή από άγνοια; Αναρωτιέμαι ακόμα.
Δύο χρόνια μετά, το "Cargo", άλμπουμ του Χρήστου Ταμπουρατζή με τις φωνές της Νάσιας Γκόφα και της Τζωρτζίνας Καραχάλιου, έκανε τον δημιουργό του να απορεί αν αυτός ήταν ο συνθέτης κομματιών σαν το "Love’s Got Me" με τη φωνή του Νεοϋορκέζου φίλου Bill Kalantzakos, που σύντομα βρέθηκε στην κορυφή του U.K. Top 6 και παιζόταν από τριάντα ραδιοφωνικές συχνότητες της Γηραιάς Αλβιώνας, από τη βόρεια Σκωτία ως το νότιο Ντόβερ και τα στενά της Μάγχης.
Μέχρι που ο ένας γνωστός παραγωγός του BBC, ο John Leech, παρά το ότι δυσκολεύτηκε να εκφέρει το "Κρίιστος Ταμ-μπουράτζιις" στον αέρα, εκθείαζε στους δύσκολους, πάντα καλά ενημερωμένους Βρετανούς -και όχι μόνο- ακροατές του τα πολλά χαρίσματα ενός άγνωστου καλλιτέχνη από τη φτωχή Ελλαδίτσα της κρίσης. Σε πλήρη αντίθεση, έναν χρόνο μετά, ο Paul Miller του BBC ήξερε να προφέρει καλά το όνομά του μεταδίδοντας το "The Other Side of My Soul".
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ, που παίζει με την "άλλη πλευρά" του. Τα τραγούδια του έγιναν σχεδόν αμέσως επιτυχίες και η αποδοχή του ήταν άμεση και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού (Αγγλία, Ολλανδία, Βέλγιο, ΗΠΑ, Καναδά κ.λπ.), φέρνοντάς το στις κορυφές των επιτυχιών πολλών ακόμα χωρών, σε πλήρη αντίθεση με κάποιους εγχώριους φωστήρες των μουσικών ερτζιανών που άφησαν τις κεραίες τους κατεβασμένες στην ακρόασή του.
Στην πρώτη μου ακρόαση -επί τεσσάρων τροχών- ξεχώρισα αμέσως το "Do it" με τη βέρα "black" φωνή της Vicky Bee που ξεχωρίζει και στο "Lock the Key", που βασίζεται στην ιδιαίτερα στέρεα στιχουργική ενός "παρείσακτου" της μουσικής. Ο απρόσμενος κύριος Bill Kalantzakos, στιχουργός όλων (πλην ενός) των τραγουδιών, διακρίνεται και σαν ένας ψυχωμένος ερμηνευτής τριών συνθέσεων του Ταμπουρατζή, που έχουν ήδη ανοδική πορεία στη λίστα των διεθνών επιτυχιών, φτάνοντας το Νο 1 του Jazz Juice Radio U.K. με το "Funk Ya", ενώ, στη συνέχεια των βραβεύσεων του Έλληνα μουσικού και συνθέτη στα Global Music Awards, το νέο άλμπουμ του τιμήθηκε με το Silver Medal για το 2019.
Συνεργασίες και συναυλίες
Θεωρώ απαραίτητο να αναφερθώ εδώ σε μια πλειάδα μουσικών που πήραν στις πλάτες τους το μουσικό όραμα του Χρήστου Ταμπουρατζή. Τους Δημήτρη Αντωνιάδη και Γιώργο Χατζή στα τύμπανα, Μπάμπη Μαρκουλή, Πόλυ Πελέλη και Χρήστο Κεχρή στο ηλεκτρικό μπάσο, τον δυναμικό Αλέκο Ρούπα στα πάσης φύσεως κρουστά, τους Γιώργο Μπερερή και Δημήτρη Κεραμιδάκη στα πλήκτρα και, στα πνευστά, τον Γιάννη Αρβανιτάκη με το τρομπόνι του, τον Αποστόλη Μαλλιά που παίζει κλαρινέτο και kaval και τον Φοίβο Μποζά στα σαξόφωνα, ενώ στα φωνητικά συνεισφέρουν η Μαριλένα Ταμπουρατζή και ο Κώστας Σέγγης. Κάποιοι από αυτούς τους εξαιρετικούς μουσικούς, ανάμεσα σε άλλες ευκαιρίες, θα συνοδεύουν τον Χρήστο Ταμπουρατζή στην επερχόμενη μίνι ευρωπαϊκή του περιοδεία και την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου μπροστά στο κοινό του The Zoo του Χαλανδρίου, που πρόσφατα τον αποθέωσε.
- από την εφημερίδα ΑΥΓΗ