Μια ιστορία σαν μυθιστόρημα, γεμάτη περιπέτειες και αμέτρητες φωτογραφίες είναι η ζωή του Αριστοτέλη Σαρρηκώστα που αυτοβιογραφείται στο «Μονόγραμμα» στην ΕΡΤ2.
Η συναρπαστική ζωή του πρώτου Έλληνα φωτορεπόρτερ που εργάστηκε για λογαριασμό του ξένου διεθνούς πρακτορείου Associated Press, του μοναδικού φωτορεπόρτερ που κατέγραψε την εισβολή του τανκ στο Πολυτεχνείο..
Δύσκολα παιδικά χρόνια εν μέσω Κατοχής και Εμφυλίου σημάδεψαν την οικογένειά του. Ο πατέρας του πέθανε νωρίς, αφήνοντας τη μητέρα να μεγαλώνει έξι παιδιά.
Το 1954, σε ηλικία περίπου 16 ετών, φεύγει μετανάστης για Βραζιλία και στη συνέχεια για τις ΗΠΑ. Επέστρεψε όμως στην Ελλάδα για τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις.
Η μητέρα του ήταν τελικά που μεσολάβησε στον γείτονα φωτορεπόρτερ Κλεισθένη Δασκαλάκο, προκειμένου να πάρει τον Αριστοτέλη για βοηθό του, την ώρα που εκείνος ετοιμαζόταν να ξαναφύγει για το εξωτερικό.
Εκεί, στο σκοτεινό θάλαμο, όταν είδε να εμφανίζεται η πρώτη φωτογραφία συνειδητοποίησε ότι αυτό ήθελε να κάνει στη ζωή του.
Από εκεί και πέρα, η πορεία του ήταν σε συνεχή εξέλιξη με στόχο την κορυφή. Συνεργάστηκε με πολλούς γνωστούς Έλληνες δημοσιογράφους, κάνοντας φωτορεπορτάζ. Κάλυψε μεγάλα αθλητικά γεγονότα και ποδοσφαιρικά ματς. Είναι ο φωτορεπόρτερ που μπορείς να τον χαρακτηρίσεις από πολεμικό ανταποκριτή, μέχρι καλλιτεχνικό φωτορεπόρτερ. Γνώρισε και φωτογράφισε διάσημους Έλληνες και ξένους.
Σταθμός στην καριέρα του ήταν και όταν την 1η Σεπτεμβρίου του 1964 μεταπήδησε από το φωτοειδησεογραφικό πρακτορείο, την «Ένωση», στο Associated Press.
Συναρπαστικό σημείο της αφήγησής του είναι πώς κατόρθωσε με κίνδυνο της ζωής του να βγάλει τις φωτογραφίες της εισβολής του τανκ στο Πολυτεχνείο τη νύχτα της 17ης Νοέμβρη. Φωτογραφίες που έκαναν την άλλη μέρα το πρωί , το γύρο του κόσμου.
Χιλιάδες φωτογραφίες, δεκάδες αποστολές σε όλα τα μέτωπα του πολέμου… Υπήρξε στιγμή που μια σφαίρα άγγιξε το πρόσωπό του. Ωστόσο η αγάπη του γι’ αυτή τη δουλειά δεν σταμάτησε ποτέ, εξελίχθηκε σε πάθος.
«Η δουλειά του φωτορεπόρτερ περιέχει κινδύνους» λέει. «Εγώ είχα κοστολογήσει τη ζωή μου όσο την αξία μιας σφαίρας, τόσο άξιζε η ζωή μου. Θα μου πεις τώρα βάζεις τη δουλειά σου πάνω από τη ζωή σου; Ναι εγώ την είχα βάλει. Όσο παράξενο κι αν ακούγεται την είχα βάλει πάνω κι από την οικογένειά μου…».
Παραγωγός: Γιώργος Σγουράκης.
Σκηνοθεσία: Περικλής Κ. Ασπρούλιας.
Δημοσιογραφική επιμέλεια: Ιωάννα Κολοβού, Αντώνης Εμιρζάς.
Διεύθυνση φωτογραφίας: Μαίρη Γκόβα.
Ηχοληψία: Λάμπρος Γόβατζης.
Μοντάζ: Δημήτρης Μπλέτας. Διεύθυνση παραγωγής: Στέλιος Σγουράκης.
Ημερομηνία μετάδοσης: Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019, στις 19:00
Η συναρπαστική ζωή του πρώτου Έλληνα φωτορεπόρτερ που εργάστηκε για λογαριασμό του ξένου διεθνούς πρακτορείου Associated Press, του μοναδικού φωτορεπόρτερ που κατέγραψε την εισβολή του τανκ στο Πολυτεχνείο..
Δύσκολα παιδικά χρόνια εν μέσω Κατοχής και Εμφυλίου σημάδεψαν την οικογένειά του. Ο πατέρας του πέθανε νωρίς, αφήνοντας τη μητέρα να μεγαλώνει έξι παιδιά.
Το 1954, σε ηλικία περίπου 16 ετών, φεύγει μετανάστης για Βραζιλία και στη συνέχεια για τις ΗΠΑ. Επέστρεψε όμως στην Ελλάδα για τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις.
Η μητέρα του ήταν τελικά που μεσολάβησε στον γείτονα φωτορεπόρτερ Κλεισθένη Δασκαλάκο, προκειμένου να πάρει τον Αριστοτέλη για βοηθό του, την ώρα που εκείνος ετοιμαζόταν να ξαναφύγει για το εξωτερικό.
Εκεί, στο σκοτεινό θάλαμο, όταν είδε να εμφανίζεται η πρώτη φωτογραφία συνειδητοποίησε ότι αυτό ήθελε να κάνει στη ζωή του.
Από εκεί και πέρα, η πορεία του ήταν σε συνεχή εξέλιξη με στόχο την κορυφή. Συνεργάστηκε με πολλούς γνωστούς Έλληνες δημοσιογράφους, κάνοντας φωτορεπορτάζ. Κάλυψε μεγάλα αθλητικά γεγονότα και ποδοσφαιρικά ματς. Είναι ο φωτορεπόρτερ που μπορείς να τον χαρακτηρίσεις από πολεμικό ανταποκριτή, μέχρι καλλιτεχνικό φωτορεπόρτερ. Γνώρισε και φωτογράφισε διάσημους Έλληνες και ξένους.
Σταθμός στην καριέρα του ήταν και όταν την 1η Σεπτεμβρίου του 1964 μεταπήδησε από το φωτοειδησεογραφικό πρακτορείο, την «Ένωση», στο Associated Press.
Συναρπαστικό σημείο της αφήγησής του είναι πώς κατόρθωσε με κίνδυνο της ζωής του να βγάλει τις φωτογραφίες της εισβολής του τανκ στο Πολυτεχνείο τη νύχτα της 17ης Νοέμβρη. Φωτογραφίες που έκαναν την άλλη μέρα το πρωί , το γύρο του κόσμου.
Χιλιάδες φωτογραφίες, δεκάδες αποστολές σε όλα τα μέτωπα του πολέμου… Υπήρξε στιγμή που μια σφαίρα άγγιξε το πρόσωπό του. Ωστόσο η αγάπη του γι’ αυτή τη δουλειά δεν σταμάτησε ποτέ, εξελίχθηκε σε πάθος.
«Η δουλειά του φωτορεπόρτερ περιέχει κινδύνους» λέει. «Εγώ είχα κοστολογήσει τη ζωή μου όσο την αξία μιας σφαίρας, τόσο άξιζε η ζωή μου. Θα μου πεις τώρα βάζεις τη δουλειά σου πάνω από τη ζωή σου; Ναι εγώ την είχα βάλει. Όσο παράξενο κι αν ακούγεται την είχα βάλει πάνω κι από την οικογένειά μου…».
Παραγωγός: Γιώργος Σγουράκης.
Σκηνοθεσία: Περικλής Κ. Ασπρούλιας.
Δημοσιογραφική επιμέλεια: Ιωάννα Κολοβού, Αντώνης Εμιρζάς.
Διεύθυνση φωτογραφίας: Μαίρη Γκόβα.
Ηχοληψία: Λάμπρος Γόβατζης.
Μοντάζ: Δημήτρης Μπλέτας. Διεύθυνση παραγωγής: Στέλιος Σγουράκης.
Ημερομηνία μετάδοσης: Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019, στις 19:00