Στις μεγάλες πυρκαγιές του 2007
είχαμε θυμάμαι κατέβει στην Πελοπόννησο καμιά 50αριά δημοσιογράφοι από
όλα τα κανάλια της πρωτεύουσας και πολλές φορές οι τηλεθεατές γίνονταν
μάρτυρες ενός άτυπου "ανταγωνισμού" μεταξύ των ρεπόρτερ για το ποιος θα
δώσει την πιο "εντυπωσιακή" και την πιο "καυτή" είδηση.
Τότε, λοιπόν, το "Όσκαρ" το είχε πάρει η συνάδελφος..
- που όπως περιέγραφε στο βίντεο - είχε περικυκλωθεί από τις φλόγες που απειλούσαν να την κάψουν και την ίδια σε κάποιο χωριό της Ηλείας και μόλις στο παρά την βλέπαμε ουρλιάζοντας να προλαβαίνει και να ανεβαίνει στο ελικόπτερο του σταθμού και να γλυτώνει από την πύρινη κόλαση. Και όλα αυτά να τα παρακολουθεί το βράδυ ο τηλεθεατής και να αναρωτιέται ποιος είχε μείνει πίσω ώστε να καταγράφει με την κάμερα την δημοσιογράφο που έφευγε άρον άρον με το ελικόπτερο. Με λίγα λόγια η συνάδελφος μας είχε ξεπεράσει όλους και είχε πάρει το "όσκαρ σκηνοθεσίας" καθώς ο καμεραμαν προφανώς θυσιάστηκε στις φλόγες για να καταγράψει την απόδραση της ηρωίδας από την πύρινη κόλαση ή η κατάσταση δεν ήταν τελικά και τόσο τραγική ώστε το ελικόπτερο είχε τον χρόνο να ανέβει και να κατέβει παραπάνω από μία φορές ώστε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των τηλεοπτικών γυρισμάτων.
Τότε, λοιπόν, το "Όσκαρ" το είχε πάρει η συνάδελφος..
- που όπως περιέγραφε στο βίντεο - είχε περικυκλωθεί από τις φλόγες που απειλούσαν να την κάψουν και την ίδια σε κάποιο χωριό της Ηλείας και μόλις στο παρά την βλέπαμε ουρλιάζοντας να προλαβαίνει και να ανεβαίνει στο ελικόπτερο του σταθμού και να γλυτώνει από την πύρινη κόλαση. Και όλα αυτά να τα παρακολουθεί το βράδυ ο τηλεθεατής και να αναρωτιέται ποιος είχε μείνει πίσω ώστε να καταγράφει με την κάμερα την δημοσιογράφο που έφευγε άρον άρον με το ελικόπτερο. Με λίγα λόγια η συνάδελφος μας είχε ξεπεράσει όλους και είχε πάρει το "όσκαρ σκηνοθεσίας" καθώς ο καμεραμαν προφανώς θυσιάστηκε στις φλόγες για να καταγράψει την απόδραση της ηρωίδας από την πύρινη κόλαση ή η κατάσταση δεν ήταν τελικά και τόσο τραγική ώστε το ελικόπτερο είχε τον χρόνο να ανέβει και να κατέβει παραπάνω από μία φορές ώστε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των τηλεοπτικών γυρισμάτων.
Πριν κάποια χρόνια με είχαν καλέσει στο Πάντειο, στο τμήμα ΜΜΕ, σε μια
ημερίδα για τα τηλεοπτικά fake news και είχα διηγηθεί την συγκεκριμένη
ιστορία ως παράδειγμα “στημένης είδησης” ακόμη και την ώρα που
υποτίθεται ότι προέχει η ασφάλεια των πολιτών και η αντικειμενικότητα
των ειδήσεων πρέπει να είναι τέτοιου βαθμού και επιπέδου ώστε να
λειτουργεί βοηθητικά προς τις γενικότερες ανάγκες και όχι προς άγρα
εντυπώσεων και ποσοστιαίων μονάδων τηλεθέασης.
Αυτά τα ολίγα.
Πέτρος Κατσάκος (fb)
Αυτά τα ολίγα.
Πέτρος Κατσάκος (fb)