Του Χρήστου Ιερείδη
Είναι η απόλυτη εφαρμογή της κινεζικής ρήσης «μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις». Στη δημοσιογραφία, έντυπη και ηλεκτρονική, το infographic, η παραστατική δημοσιογραφία, όπως ορίζεται το είδος, είναι μάλλον πολλά περισσότερα. Δεν εικονογραφεί απλώς ένα ρεπορτάζ.
Συχνά συμπληρώνει το θέμα ή αναδεικνύει πτυχές του, ή μπορεί να βοηθά τον αναγνώστη, στις μέρες μας πια και τον τηλεθεατή (από τη στιγμή που τα infographics ξέφυγαν από τα στενά όρια του χαρτιού και πλέον..
αξιοποιούνται και σε δελτία ειδήσεων και εκπομπές δημοσιογραφικής έρευνας), να αντιληφθεί το θέμα, ίσως και χωρίς να χρειαστεί να ανατρέξει στο δημοσιογραφικό κείμενο ή να ακούσει το ρεπορτάζ στην τηλεόραση. Εντέλει, ο δημιουργός του χρειάζεται να έχει δημοσιογραφική αντίληψη και όχι μόνον εικαστικές δεξιότητες. Συχνά ο σχεδιαστής «πρέπει να συμπεριφερθεί σαν μουσικός τζαζ που επιχειρεί μια έξοδο αυτοσχεδιασμού», όπως μας περιγράφει τον επαγγελματία ο «γκουρού» του σχεδίου και της αφίσας Δημήτρης Αρβανίτης.
Η δουλειά του σχεδιαστή ειδησεογραφικών γραφημάτων αξιολογείται ως επιτυχημένη και όταν, μεταξύ άλλων, δίνει στον αναγνώστη τη δυνατότητα να κατανοήσει το θέμα σε χρόνο λιγότερο από εκείνον που θα χρειαζόταν η περιφραστική ανάλυσή του.
Αυτό το έχει καταφέρει στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο - μέσα από τα δελτία της ΕΡΤ - ο Πάνος Κωνσταντόπουλος, που μετρά σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα στον τομέα της παραστατικής δημοσιογραφίας.
Ακριβώς για την παρουσία των infographics και την εξέλιξή τους στα ΜΜΕ ο Πάνος Κωνσταντόπουλος, μαζί με τη συνάδελφό του, Ζωή Κατσιγιάννη επίσης με μακρά πορεία και περγαμηνές στον χώρο, τιμήθηκαν από το Ίδρυμα Προαγωγής Δημοσιογραφίας «Αθανασίου Βασ. Μπότση». Το βραβείο Δημοσιογραφίας & Τεχνολογίας «Γιώργος Καραγιάννης» τούς απονεμήθηκε για το ταλέντο τους στα infographics στα ΜΜΕ.
Φανατικός εφημεριδάς
Ο Π. Κωνσταντόπουλος, φανατικός «εφημεριδάς», στην αναζήτηση του βιοπορισμού του τόλμησε και στην ηλεκτρονική δημοσιογραφία. Ωστόσο πιστεύει πως «με αυτό το κομμάτι της δουλειάς, όπως αυτή που κάνω, ο έντυπος Τύπος, οι εφημερίδες, μπορούν να σταθούν ισάξια απέναντι στα νέα Μέσα, και ειδικότερα απέναντι στην τηλεόραση.
Με ενδιαφέρει η εφημερίδα να ανανεώνεται, προσελκύοντας και νέους ηλικιακά αναγνώστες». Το βραβείο τού έδωσε χαρά, όμως «το 50% της διάκρισής μου ανήκει στις δυνατές δημοσιογραφικές ομάδες που τροφοδοτούν τα γραφήματα που κάνω». Πέρα από τη χαρά και την επιβράβευση, σημαντικότερο για εκείνον είναι η αναγνώριση της σημασίας του εξειδικευμένου επαγγέλματος που «ανοίγει τον δρόμο στα infographics στον Τύπο και καθιστά πιο αναγκαία την παρουσία τους».
Αναγνώριση της εξειδίκευσης
Για τη Ζωή Κατσιγιάννη αυτό το βραβείο είναι μια ηθική ικανοποίηση για τα 30 χρόνια δουλειάς στα ΜΜΕ, αλλά και μια αναγνώριση από το Ίδρυμα Μπότση της εξειδικευμένης αυτής μορφής δημοσιογραφίας.
-από την εφημερίδα «Εθνος»
Είναι η απόλυτη εφαρμογή της κινεζικής ρήσης «μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις». Στη δημοσιογραφία, έντυπη και ηλεκτρονική, το infographic, η παραστατική δημοσιογραφία, όπως ορίζεται το είδος, είναι μάλλον πολλά περισσότερα. Δεν εικονογραφεί απλώς ένα ρεπορτάζ.
Συχνά συμπληρώνει το θέμα ή αναδεικνύει πτυχές του, ή μπορεί να βοηθά τον αναγνώστη, στις μέρες μας πια και τον τηλεθεατή (από τη στιγμή που τα infographics ξέφυγαν από τα στενά όρια του χαρτιού και πλέον..
αξιοποιούνται και σε δελτία ειδήσεων και εκπομπές δημοσιογραφικής έρευνας), να αντιληφθεί το θέμα, ίσως και χωρίς να χρειαστεί να ανατρέξει στο δημοσιογραφικό κείμενο ή να ακούσει το ρεπορτάζ στην τηλεόραση. Εντέλει, ο δημιουργός του χρειάζεται να έχει δημοσιογραφική αντίληψη και όχι μόνον εικαστικές δεξιότητες. Συχνά ο σχεδιαστής «πρέπει να συμπεριφερθεί σαν μουσικός τζαζ που επιχειρεί μια έξοδο αυτοσχεδιασμού», όπως μας περιγράφει τον επαγγελματία ο «γκουρού» του σχεδίου και της αφίσας Δημήτρης Αρβανίτης.
Η δουλειά του σχεδιαστή ειδησεογραφικών γραφημάτων αξιολογείται ως επιτυχημένη και όταν, μεταξύ άλλων, δίνει στον αναγνώστη τη δυνατότητα να κατανοήσει το θέμα σε χρόνο λιγότερο από εκείνον που θα χρειαζόταν η περιφραστική ανάλυσή του.
Αυτό το έχει καταφέρει στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο - μέσα από τα δελτία της ΕΡΤ - ο Πάνος Κωνσταντόπουλος, που μετρά σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα στον τομέα της παραστατικής δημοσιογραφίας.
Ακριβώς για την παρουσία των infographics και την εξέλιξή τους στα ΜΜΕ ο Πάνος Κωνσταντόπουλος, μαζί με τη συνάδελφό του, Ζωή Κατσιγιάννη επίσης με μακρά πορεία και περγαμηνές στον χώρο, τιμήθηκαν από το Ίδρυμα Προαγωγής Δημοσιογραφίας «Αθανασίου Βασ. Μπότση». Το βραβείο Δημοσιογραφίας & Τεχνολογίας «Γιώργος Καραγιάννης» τούς απονεμήθηκε για το ταλέντο τους στα infographics στα ΜΜΕ.
Φανατικός εφημεριδάς
Ο Π. Κωνσταντόπουλος, φανατικός «εφημεριδάς», στην αναζήτηση του βιοπορισμού του τόλμησε και στην ηλεκτρονική δημοσιογραφία. Ωστόσο πιστεύει πως «με αυτό το κομμάτι της δουλειάς, όπως αυτή που κάνω, ο έντυπος Τύπος, οι εφημερίδες, μπορούν να σταθούν ισάξια απέναντι στα νέα Μέσα, και ειδικότερα απέναντι στην τηλεόραση.
Με ενδιαφέρει η εφημερίδα να ανανεώνεται, προσελκύοντας και νέους ηλικιακά αναγνώστες». Το βραβείο τού έδωσε χαρά, όμως «το 50% της διάκρισής μου ανήκει στις δυνατές δημοσιογραφικές ομάδες που τροφοδοτούν τα γραφήματα που κάνω». Πέρα από τη χαρά και την επιβράβευση, σημαντικότερο για εκείνον είναι η αναγνώριση της σημασίας του εξειδικευμένου επαγγέλματος που «ανοίγει τον δρόμο στα infographics στον Τύπο και καθιστά πιο αναγκαία την παρουσία τους».
Αναγνώριση της εξειδίκευσης
Για τη Ζωή Κατσιγιάννη αυτό το βραβείο είναι μια ηθική ικανοποίηση για τα 30 χρόνια δουλειάς στα ΜΜΕ, αλλά και μια αναγνώριση από το Ίδρυμα Μπότση της εξειδικευμένης αυτής μορφής δημοσιογραφίας.
-από την εφημερίδα «Εθνος»