...έθεσε Protagon και Athens Voice στην υπηρεσία του
Μετά τους θεματοφύλακες της ηθικής μας έχουμε και τους θεματοφύλακες της Τέχνης. Την αστυνομία της Τέχνης, τους χωροφύλακες. Αυτούς που (θα) αποφασίζουν ποια θεατρικά έργα πρέπει να ανεβαίνουν στις σκηνές της Αθήνας και ποια όχι.
Το συνηθίζουν οι νεοφιλελεύθεροι και οι δημοσιογράφοι οι οποίοι γοητεύονται από τα μεγάλα ιδρύματα που, εσχάτως, μπαίνουν γερά στην τέχνη αλώνοντας το χώρο. Πρώτο κρούσμα το έργο του Σάββα Ξηρού στην Πειραματική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Ακροδεξιοί και νεοφιλελεύθεροι σε σύμπνοια ζήτησαν και κατάφεραν το κατέβασμα την παράστασης - το δέχτηκε ο διευθυντής του Εθνικού Στάθης Λιβαθινός που.. παρέμεινε στη θέση (θεσούλα) του χωρίς αιδώ.
Το νέο κρούσμα έχει να κάνει με ένα έργο που έγραψε ο Pitsirikos, o γνωστός μπλόγκερ. Θα το ανεβάσει το θέατρο Τέχνης φέτος το χειμώνα. Νέες αντιδράσεις, τόσο από την Athens Voice (για γέλια) όσο και από το Protagon (ακόμα περισσότερα γέλια). Και ήρθε να συνδράμει στο απαύγασμα της σκέψης και ο Αλέξανδρος Μίχας, τομεάρχης Πολιτισμού τής ΟΝΝΕΔ με ένα κείμενο του -εντελώς αφελές κατά τη γνώμη μου- στο Amagi.
Γιατί αντιδρούν; Για ένα (ατυχές, φυσικά) tweet που έγραψε προ ετών ο γνωστός μπλόγκερ για τους νεκρούς της Marfin. Κι εξεγείρονται τώρα όλοι αυτοί εναντίον του έργου του. Γενικά, όχι του συγκεκριμένου (έργου), αλλά συνολικά εναντίον του, σαν να μην έχει δικαίωμα να γράφει ο άνθρωπος. Και το λένε αυτό δημοσιογράφοι που ταυτόχρονα επιδίδονται και σε συγγραφή θεατρικών έργων.
Οι χωροφύλακες της Τέχνης με την ιδεολογική τύφλωση. Με το κρατικό Εθνικό Θέατρο ψέλλιζαν μία δικαιολογία, «δεν μπορεί να ανεβαίνουν έργα τρομοκρατών με δημόσιο χρήμα» έγραφαν. Λες και η Τέχνη είναι θέμα δημόσιου ή ιδιωτικού χρήματος. Τώρα δεν υπάρχει δικαιολογία. Θα μπορούσε να είναι φαιδρές οι αντιδράσεις τους αλλά ουσιαστικά είναι επικίνδυνες, γεγονός πολύ σοβαρότερο.
Αλλά να συμφωνείς σε θέματα Τέχνης με τον τομεάρχη πολιτισμού της ΟΝΝΕΔ; Από μόνο του αυτό θα έπρεπε να σε ανησυχεί...
Δημήτρης Κανελλόπουλος (ΕφΣυν)
Μετά τους θεματοφύλακες της ηθικής μας έχουμε και τους θεματοφύλακες της Τέχνης. Την αστυνομία της Τέχνης, τους χωροφύλακες. Αυτούς που (θα) αποφασίζουν ποια θεατρικά έργα πρέπει να ανεβαίνουν στις σκηνές της Αθήνας και ποια όχι.
Το συνηθίζουν οι νεοφιλελεύθεροι και οι δημοσιογράφοι οι οποίοι γοητεύονται από τα μεγάλα ιδρύματα που, εσχάτως, μπαίνουν γερά στην τέχνη αλώνοντας το χώρο. Πρώτο κρούσμα το έργο του Σάββα Ξηρού στην Πειραματική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Ακροδεξιοί και νεοφιλελεύθεροι σε σύμπνοια ζήτησαν και κατάφεραν το κατέβασμα την παράστασης - το δέχτηκε ο διευθυντής του Εθνικού Στάθης Λιβαθινός που.. παρέμεινε στη θέση (θεσούλα) του χωρίς αιδώ.
Το νέο κρούσμα έχει να κάνει με ένα έργο που έγραψε ο Pitsirikos, o γνωστός μπλόγκερ. Θα το ανεβάσει το θέατρο Τέχνης φέτος το χειμώνα. Νέες αντιδράσεις, τόσο από την Athens Voice (για γέλια) όσο και από το Protagon (ακόμα περισσότερα γέλια). Και ήρθε να συνδράμει στο απαύγασμα της σκέψης και ο Αλέξανδρος Μίχας, τομεάρχης Πολιτισμού τής ΟΝΝΕΔ με ένα κείμενο του -εντελώς αφελές κατά τη γνώμη μου- στο Amagi.
Γιατί αντιδρούν; Για ένα (ατυχές, φυσικά) tweet που έγραψε προ ετών ο γνωστός μπλόγκερ για τους νεκρούς της Marfin. Κι εξεγείρονται τώρα όλοι αυτοί εναντίον του έργου του. Γενικά, όχι του συγκεκριμένου (έργου), αλλά συνολικά εναντίον του, σαν να μην έχει δικαίωμα να γράφει ο άνθρωπος. Και το λένε αυτό δημοσιογράφοι που ταυτόχρονα επιδίδονται και σε συγγραφή θεατρικών έργων.
Οι χωροφύλακες της Τέχνης με την ιδεολογική τύφλωση. Με το κρατικό Εθνικό Θέατρο ψέλλιζαν μία δικαιολογία, «δεν μπορεί να ανεβαίνουν έργα τρομοκρατών με δημόσιο χρήμα» έγραφαν. Λες και η Τέχνη είναι θέμα δημόσιου ή ιδιωτικού χρήματος. Τώρα δεν υπάρχει δικαιολογία. Θα μπορούσε να είναι φαιδρές οι αντιδράσεις τους αλλά ουσιαστικά είναι επικίνδυνες, γεγονός πολύ σοβαρότερο.
Αλλά να συμφωνείς σε θέματα Τέχνης με τον τομεάρχη πολιτισμού της ΟΝΝΕΔ; Από μόνο του αυτό θα έπρεπε να σε ανησυχεί...
Δημήτρης Κανελλόπουλος (ΕφΣυν)