Αξιότιμε κύριε Μπακουνάκη. Διαπράξατε την πρωτοτυπία να συγκρίνετε στο "Βήμα" τον Λεωνίδα Καβάκο με τον Παναγιώτη Λαφαζάνη. Εις διπλούν μάλιστα. Το μεν υπό τον πολεμικό τίτλο "Καβάκος vs Λαφαζάνης". Το δε υπό τον σαββοπουλικό τίτλο "Η Ελλάδα που αντιστέκεται". Αυτή η Ελλάδα, σύμφωνα με σας, είναι η Ελλάδα του Καβάκου. Ενώ η Ελλάδα του Λαφαζάνη είναι φοβική, δουλοπρεπής, τριτοκοσμική, μεταξύ του αραβικού κόσμου και της Αφρικής.
Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε. Αλλά, πρώτα - πρώτα, κακώς σύρατε τον Καβάκο σε μια τόσο χαμηλού επιπέδου σύγκριση. Αν μάλιστα διαβάζετε το δικό σας "Βήμα", θα έπρεπε να έχετε προσέξει όσα εκεί δηλώνει τον Φεβρουάριο του 2012: Η Ελλάδα είναι η ατμομηχανή της Ευρώπης σε ό,τι αφορά τα αρνητικά. Ενώ κάποτε ήταν ο θετικός, ο λαμπερός καθοδηγητής της, σήμερα έχει καταντήσει στο άλλο άκρο. Πάλι πρωτοπόρα, βέβαια, αλλά από την ανάποδη... Παντού κυριαρχεί η απόλυτη παρακμή.
Σεις βέβαια υποστηρίζετε ότι με τη συναυλία Καβάκου και Φιλαρμονικής του Βερολίνου,..
η Ελλάδα έδειξε ένα άλλο πρόσωπο, πολύ διαφορετικό από τα στερεότυπα, από τους αριθμούς των στατιστικών αλλά και από τον λόγο, τη στάση και τη συμπεριφορά των κυβερνώντων της. Πολύ διαφορετικό και από αυτό που περιγράφει ο ίδιος ο Καβάκος θα έπρεπε να προσθέσετε. Εκτός πια κι αν ασπαστούμε το συμπέρασμα που υπαινίσσονται τα γραπτά σας, ότι για την παρακμή φταίνε οι σημερινοί κυβερνώντες και πρωτίστως ο Λαφαζάνης.
Και εν τέλει, βεβαίως ο Καβάκος δικαιούται τον σεβασμό μας για την προσφορά του. Καλό όμως θα ήταν να στέκεστε με σεβασμό και απέναντι στην προσφορά του Λαφαζάνη. Γιατί πολιτισμό ποιεί κι εκείνος που δίνει τη μάχη της ελευθερίας στην Ασφάλεια, στα βασανιστήρια, στις φυλακές. Που διώκεται για να έχουν όλοι το δικαίωμα να τον αδικούν ελεύθερα, όπως καλή ώρα εσείς. Που αγωνίζεται επί δεκαετίες για την κοινωνική απελευθέρωση. Που δέχεται άπειρες συκοφαντικές επιθέσεις χωρίς να υποχωρεί. Σε μουσική απόδοση, το βιολί σας εσείς. Αλλά το βιολί του κι αυτός.
Συνεπώς, δικαίωμά σας να διαφωνείτε με όσα ο Λαφαζάνης υποστηρίζει. Αλλά όταν επιστρατεύετε τον Καβάκο στον πόλεμό σας εναντίον του, τότε τους αδικείτε και τους δύο. Δεν αδικείτε, ευτυχώς, την απόλυτη παρακμή. Που προφανώς έχει και τη δημοσιογραφική της πλευρά...
Θανάσης Καρτερός (Αυγή)
Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε. Αλλά, πρώτα - πρώτα, κακώς σύρατε τον Καβάκο σε μια τόσο χαμηλού επιπέδου σύγκριση. Αν μάλιστα διαβάζετε το δικό σας "Βήμα", θα έπρεπε να έχετε προσέξει όσα εκεί δηλώνει τον Φεβρουάριο του 2012: Η Ελλάδα είναι η ατμομηχανή της Ευρώπης σε ό,τι αφορά τα αρνητικά. Ενώ κάποτε ήταν ο θετικός, ο λαμπερός καθοδηγητής της, σήμερα έχει καταντήσει στο άλλο άκρο. Πάλι πρωτοπόρα, βέβαια, αλλά από την ανάποδη... Παντού κυριαρχεί η απόλυτη παρακμή.
Σεις βέβαια υποστηρίζετε ότι με τη συναυλία Καβάκου και Φιλαρμονικής του Βερολίνου,..
η Ελλάδα έδειξε ένα άλλο πρόσωπο, πολύ διαφορετικό από τα στερεότυπα, από τους αριθμούς των στατιστικών αλλά και από τον λόγο, τη στάση και τη συμπεριφορά των κυβερνώντων της. Πολύ διαφορετικό και από αυτό που περιγράφει ο ίδιος ο Καβάκος θα έπρεπε να προσθέσετε. Εκτός πια κι αν ασπαστούμε το συμπέρασμα που υπαινίσσονται τα γραπτά σας, ότι για την παρακμή φταίνε οι σημερινοί κυβερνώντες και πρωτίστως ο Λαφαζάνης.
Και εν τέλει, βεβαίως ο Καβάκος δικαιούται τον σεβασμό μας για την προσφορά του. Καλό όμως θα ήταν να στέκεστε με σεβασμό και απέναντι στην προσφορά του Λαφαζάνη. Γιατί πολιτισμό ποιεί κι εκείνος που δίνει τη μάχη της ελευθερίας στην Ασφάλεια, στα βασανιστήρια, στις φυλακές. Που διώκεται για να έχουν όλοι το δικαίωμα να τον αδικούν ελεύθερα, όπως καλή ώρα εσείς. Που αγωνίζεται επί δεκαετίες για την κοινωνική απελευθέρωση. Που δέχεται άπειρες συκοφαντικές επιθέσεις χωρίς να υποχωρεί. Σε μουσική απόδοση, το βιολί σας εσείς. Αλλά το βιολί του κι αυτός.
Συνεπώς, δικαίωμά σας να διαφωνείτε με όσα ο Λαφαζάνης υποστηρίζει. Αλλά όταν επιστρατεύετε τον Καβάκο στον πόλεμό σας εναντίον του, τότε τους αδικείτε και τους δύο. Δεν αδικείτε, ευτυχώς, την απόλυτη παρακμή. Που προφανώς έχει και τη δημοσιογραφική της πλευρά...
Θανάσης Καρτερός (Αυγή)