ΔΩΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΔΩΡΕΑΝ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΜΜΕΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΥ ΨΥΡΡΗ
της Ιωάννας Κλεφτογιάννη
Παρασκευή 7 το απόγευμα. Η γειτονιά του Ψυρρή, στην άλλοτε κοσμοπλημμυρισμένη, ειδικά τέτοια ημέρα, πλατεία των Αγ. Αναργύρων, είναι βουβή. Τα περισσότερα νυχτομάγαζα που αλλοίωναν το χαρακτήρα της περιοχής έχουν βάλει λουκέτο.
Το θέατρο «Εμπρός» όμως, «στολισμένο» πλέον σε κάθε σπιθαμή του με γκράφιτι, είναι φωτισμένο. Μοιάζει με φάρο μες στη σκοτεινιά. Περνώντας το κατώφλι του το βλέπεις κατακλυσμένο από ηθοποιούς, σκηνοθέτες, χορογράφους και αρχιτέκτονες. Από το 2006 το κτήριο-ιδιοκτησία του υπουργείου Πολιτισμού παρέμενε κλειστό. Το θέατρο που τελευταίος κράτησε ο μακαρίτης Τάσος Μπαντής ρήμαζε.
Ωσπου την Παρασκευή η Κίνηση Μαβίλη, οι νέες υπερκινητικές θεατρικές ομάδες που έχουν καταγραφεί ως οι Κινηματογραφιστές στην Ομίχλη του θεάτρου, έκαναν μια ειρηνική κατάληψη του κτηρίου, οργανώνοντας ένα συναρπαστικό πιλοτικό δωδεκαήμερο, γεμάτο πρωτότυπες δράσεις που συσπειρώνουν από τον Δημήτρη Παπαϊωάννου και την Εύα Στεφανή μέχρι τους Electrobalcana και την κολεκτίβα αρχιτεκτόνων Encounter Athens. Με ανοικτά μαθήματα, αγώνες λόγου, παραστάσεις-υβρίδια, εικαστικές παρεμβάσεις και ολοήμερες performances που θα ζωντανεύουν από το πρωί ώς το βράδυ και το κτήριο και τη γειτονιά.
Οπως εξήγησαν την Παρασκευή οι «ηθικοί αυτουργοί» αυτής της διακαλλιτεχνικής μάζωξης, οι Ανέστης Αζάς, Γκίγκη Αργυροπούλου, Κώστας Κουτσουλέλος, Γεωργία Μαυραγάνη, Βασίλης Νούλας και Αργυρώ Χιώτη, η επαναλειτουργία του θεάτρου είναι ένα ανοικτό στοίχημα με «ίδια μέσα». Στο μανιφέστο που ανέγνωσαν εξήγησαν ότι η δράση «υπαγορεύεται από την απουσία ενός χώρου για τις παραστατικές τέχνες που να προτείνει νέα μοντέλα δημιουργίας, έρευνας και ανταλλαγής, απεγκλωβισμένου από τις αναγκαιότητες της αγοράς».
-περισσότερα στο enet.gr