ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΤΗΣ ΕΣΗΕΑ ΕΚΑΝΕ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ «ΚΛΕΙΔΑΡΟΤΡΥΠΑΣ» ΚΑΙ ΤΟΥ «ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΟΥ»
Την προσωρινή διαγραφή του Στέφανου Χίου, για 1 χρόνο, από τα μητρώα της ΕΣΗΕΑ αποφάσισε το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της Ενωσης. Αναλυτικά όπως αναφέρεται στην απόφαση του Πειθαρχικού:
Εναντίον του είχε υποβάλει έγκληση η αδελφή του δολοφονημένου ηθοποιού Νίκου Σεργιανόπουλου, Ευριδίκη Παπαθεοδώρου, επειδή στην εφημερίδα ‘ Espresso’ στην οποία εργαζόταν ο Χίος ως ρεπόρτερ, στις 02.08.08, αλλά και μετά, σχετικά με τη δολοφονία, δημοσιεύτηκαν ρεπορτάζ του και φωτογραφίες, που κρίθηκαν από τους οικείους του θύματος απαράδεκτα, σε πλήρη αντίθεση με τις αρχές της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Η αδελφή του θύματος τον εγκάλεσε επίσης για «δήθεν» συνέντευξή της, την οποία είχε δημοσιεύσει, αλλά δεν του είχε δώσει.
Το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό έκρινε ότι σε αυτή την υπόθεση, παραβιάσθηκαν το Καταστατικό και οι Αρχές Δεοντολογίας του επαγγέλματος και εφαρμόσθηκε η δημοσιογραφία της «κλειδαρότρυπας» και του «κανιβαλισμού», για λόγους εντυπωσιασμού και άκρατου ανταγωνισμού, χωρίς τον στοιχειώδη σεβασμό της προσωπικότητας, της ιδιωτικής ζωής του ατόμου και την διακριτικότητα και ευαισθησία προς πολίτες που βρίσκονται υπό το κράτος πένθους, ψυχικού κλονισμού και οδύνης.
Ο εγκαλούμενος υποστήριξε ότι ενήργησε σαν ρεπόρτερ, υπηρετώντας την ενημέρωση, ότι δεν έχει σχέση με την ανάρτηση στο portal της εφημερίδας και την επιλογή των φωτογραφιών και των τίτλων και ότι όλα αυτά ακούσθηκαν και στη δίκη που έγινε δημόσια κι όχι κεκλεισμένων των θυρών.
Οι μάρτυρες του εγκαλουμένου, συνάδελφοι Αμαλία Βεβελάκη και Πέτρος Κουσουλός, οι οποίοι εργάζονταν τότε στην ‘ Espresso’, υποστήριξαν ότι επρόκειτο για απόλυτα τεκμηριωμένο ρεπορτάζ, ότι ήταν μεγάλη επιτυχία της εφημερίδας και ότι η προβολή ήταν αναμενόμενη, αφού ο Σεργιανόπουλος ήταν το αγαπημένο παιδί της showbiz και πρότυπο της τηλεόρασης. Επίσης, είπαν ότι η εφημερίδα δημοσίευσε την πλέον ανώδυνη φωτογραφία από τις δεκάδες ανατριχιαστικές που είχε στη διάθεσή της, στην «οποία δεν φαίνεται ευκρινώς το πτώμα».